Dow Jones to Shutter Far Eastern Economic Review

Dow Jones & Co. said Sept. 21 it would shut its Far Eastern Economic Review in December, citing “unsustainable” losses in readers and advertising. At the same time, the company said it would expand its coverage of Asia in The Wall Street Journal and its other properties.

“Unfortunately, despite several attempts at invigorating the brand, the Review’s continued losses in advertising revenue and readers are now unsustainable,” the company, part of Rupert Murdoch’s News Corp., said in a statement announcing the changes.

Dow Jones said it has added to the newshole in the Journal to accommodate more Asia coverage and expanded Chinese.WSJ.com and that it would launch a Japanese-language site later this fall. As a result, its average daily circulation has grown to 85,822 from 80,706 in the first half of the year versus the year-ago period, according to the company.

The Review’s editor, Hugo Restall, will remain a member of The Wall Street Journal editorial board. Review subscribers will be offered a one-year subscription to asia.wsj.com, a regional portion of the Journal’s online site. The Review was launched in 1946.