Esquire Sued for Over $100 Million Because of Satirical Article


By Chris O'Shea Comment

Joseph Farah, CEO of, and Jerome Corsi, author of Where’s the Birth Certificate? The Case That Barack Obama Is Not Eligible to Be President, are suing Esquire and a writer of a satirical article that they say defamed them. According to Forbes, the two are seeking over $100 million in damages.

The article in question was written by Mark Warren, and posted on Esquire’s Political Blog right after Obama displayed his birth certificate to the nation. In the piece, Warren pokes fun at the book, which had its premise plainly disproven before it was even released.

Esquire even posted an update hours after the post went up explaining the reasoning behind the article, but Farah and Corsi aren’t satisfied.

FishbowlNY has plenty more to say, but we’ll just go ahead and stop here. We don’t want to get sued too.