Judge Allows Dan Rather to Move Forward with Lawsuit

By Andrew Gauthier 

The Hollywood Reporter

A New York judge who previously dismissed Dan Rather‘s $70 million lawsuit against CBS and Viacom has restored the claim.

Rather sued CBS and its former parent two years ago, alleging he was made a scapegoat in a scandal over his reporting of a story in 2004 that was critical of President George W. Bush’s service in the Texas Air National Guard durng the Vietnam War.

Rather eventually was removed as anchor of “CBS Evening News” and claimed in his suit that CBS breached his contract by not giving him enough on-air assignments. But New York State Supreme Court Judge Ira Gammerman dismissed it because of technical errors.

Gammerman on Tuesday allowed Rather to refile, ruling that the lawsuit–which also names Sumner Redstone, Leslie Moonves and former CBS News president Andrew Heyward–can move forward. More…