Katie Couric Swipes the NYTimes’ Alessandra Stanley

By Chris Ariens 

Wow. This is good. In her ‘Notebook’ on CBSNews.com, Katie Couric takes down New York Times columnist Alessandra Stanley, and she does it in the cruelest of ways: without mentioning her by name.

Last Friday night, Stanley wrote this piece on the death of Walter Cronkite. By the time editors got through with the already-published piece there were, as Couric puts it, “not one, not two but seven errors about [Cronkite’s] life and career.”

And here’s where it gets good. There is no love lost between the anchor and the columnist. The most memorable Stanley story on Couric may be this 2005 take-down of the then-Today show anchor: “At the first sound of her peremptory voice and clickety stiletto heels, people dart behind doors and douse the lights,” Stanley wrote about Couric.

Well, this might be Couric’s payback. And just look at the smile on her face during the segment…

After the jump, see the long list of corrections on Stanley’s story…

This article has been revised to reflect the following correction:

Correction: July 22, 2009

An appraisal on Saturday about Walter Cronkite’s career included a number of errors. In some copies, it misstated the date that the Rev. Dr. Martin Luther King Jr. was killed and referred incorrectly to Mr. Cronkite’s coverage of D-Day. Dr. King was killed on April 4, 1968, not April 30. Mr. Cronkite covered the D-Day landing from a warplane; he did not storm the beaches. In addition, Neil Armstrong set foot on the moon on July 20, 1969, not July 26. “The CBS Evening News” overtook “The Huntley-Brinkley Report” on NBC in the ratings during the 1967-68 television season, not after Chet Huntley retired in 1970. A communications satellite used to relay correspondents’ reports from around the world was Telstar, not Telestar. Howard K. Smith was not one of the CBS correspondents Mr. Cronkite would turn to for reports from the field after he became anchor of “The CBS Evening News” in 1962; he left CBS before Mr. Cronkite was the anchor. Because of an editing error, the appraisal also misstated the name of the news agency for which Mr. Cronkite was Moscow bureau chief after World War II. At that time it was United Press, not United Press International.