Morning Media Newsfeed: Murdoch Caught on Tape | Al Jazeera Targeted | Trouble at Patch?

[emailonly]{{{ sbox300x250 }}}[/emailonly]
Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Rupert Murdoch Caught on Tape: ‘We Will Hit Back’ (Gawker)
ExaroNews, a British investigative website, has just published the full transcript of a secretly recorded meeting between media mogul Rupert Murdoch and the staff of The Sun, a U.K. tabloid owned by News Corp., in which Murdoch admitted that he was aware for decades that journalists from his newspapers had been bribing both police and public officials. CJR / The Audit At long last we now have indisputable evidence that Murdoch knew about the culture of criminality at his newspapers. It’s fair to say Murdoch is going to have some major headaches from this one: “We’re talking about payments for news tips from cops: that’s been going on a hundred years, absolutely. You didn’t instigate it… I remember when I first bought the News of the World, the first day I went to the office… and there was a big wall-safe… And I said, ‘What’s that for?’ And they said, ‘We keep some cash in there.’ And I said, ‘What for?’ They said, ‘Well, sometimes the editor needs some on a Saturday night for powerful friends. And sometimes the chairman is doing badly at the tables, and he helps himself.'” The Guardian / Greenslade Blog The real significance of the tape is that it reveals the true, unexpurgated Murdoch. As I have said often since the hacking scandal first broke, as the man at the top I believe he has been responsible for the journalistic culture at Wapping. This tape appears to prove my point. The Guardian A prominent Labour MP has said US authorities should press corporate corruption charges against Murdoch’s global empire after he admitted in a secretly recorded meeting with staff on The Sun that payments to police were part of “the culture of Fleet Street.”

Egyptian Authorities Target Al Jazeera (Al Jazeera / Press Office)
Al Jazeera is demanding the immediate release of staff members detained overnight in Cairo. Egyptian forces raided Al Jazeera premises overnight. Twenty-eight Al Jazeera Mubasher Misr staff members were detained, with most released later. The channel’s managing director Ayman Gaballah and Al Jazeera Arabic broadcast engineer Ahmad Hasan remain in custody, however. RT The station was prevented from broadcasting from a pro-Mohammed Morsi rally, and a broadcasting crew was detained. Ayman Mohyeldin, a foreign correspondent for NBC News, reported via Twitter that security personnel entered the broadcaster’s offices overlooking Tahrir Square looking for Al Jazeera journalists. TVNewser On social media, the cable news channels were roundly mocked for focusing on George Zimmerman rather than Egypt. The question now is, when the trial resumes, who will stick with Egypt, and who will return to non-stop courtroom coverage? HuffPost American news networks finally swung into action on Wednesday, devoting wall-to-wall coverage of the ouster of Egyptian president Morsi.

Patch Editor: ‘From What I See on The Ground, We Are on Our Last Legs’ (JimRomenesko.com)
I’ve received a few emails in recent days from Patch people unhappy with Patch 2.0. One was from a former manager who said “I can speak to morale issues, tone deaf management and why the new website could be the final straw for employees here and for the company.” He requested “complete anonymity” before elaborating, which I guaranteed. He apparently got cold feet, though, and didn’t respond. Wednesday’s Patch email came from a local editor, who wrote: “I love Patch, it’s been a great job and compared to other companies in this industry, it has great pay and great benefits. However, from what I see on the ground, we are on our last legs.”