Politico’s Minor Mistake

By Betsy Rothstein Comment

The Internet can be so obnoxious. Scribes have been writing us in the last several minutes about a mistake in Politico‘s story by Tim Mak. The piece is about former Defense Sec. Donald Rumsfeld nixing his subscription to the NYT on account of columnist Paul Krugman’s Sept. 11 op-ed.

The graph in question in Politico is the second to last in the story and concerns Rumsfeld aide Dorrance Smith. Before being quickly corrected, the story named Smith as a “Close Krugman aide” as opposed to a Rumsfeld aide.

Close Rumsfeld [Krugman] aides have also had their share of criticism for the paper. In 2009, former Pentagon Assistant Secretary Dorrance Smith slammed the awarding of a Pulitzer Prize to the newspaper for a story. “Does the Pulitzer give prizes for works of fiction? Perhaps they just got the wrong category,” he said to US News and World Report.

Thankfully the mistake was fixed in a jiffy. Now readers can return to breathing.